Anastasiia Tkachenko

Een ervaren culturele organisator en eventmanager uit Oekraïne, gespecialiseerd in muziekmanagement met meer dan 15 jaar ervaring. Sinds ze in 2008 haar carrière in muziekmanagement begon, heeft ze concerten georganiseerd voor zowel internationale als lokale markten, en grootschalige evenementen georganiseerd met internationale artiesten. In 2015 sloot ze zich aan bij Ukr Artists, een gerenommeerd bureau dat bekendstaat om zijn professionele organisatie van culturele en artistieke evenementen en om het strategisch bevorderen van de carrières van artiesten. Al meer dan tien jaar ondersteunt Ukr Artists zowel Oekraïense als internationale dirigenten, solisten, componisten en vocalisten, en bevordert ze samenwerkingen die gebaseerd zijn op wederzijds vertrouwen.

In 2018 vergezelde ze het Ukrainian New Era Orchestra op hun tournee door Zwitserland als tourmanager, waarbij ze logistieke en promotionele aspecten afhandelde. Haar werk in de afgelopen jaren is gericht op klassieke muziek, het beheren van ambassade-evenementen en het coördineren van jubileumconcerten ter ere van Oekraïense componisten. Sinds 2020 is ze manager van het kamerensemble Lyatoshynsky Trio, waar ze toezicht houdt op de tournee- en concertlogistiek van het ensemble, contractonderhandelingen en relatiebeheer met concertlocaties en promotors. Haar rol omvat het coördineren van reizen, accommodatie en planning om de naadloze optredens van het trio te garanderen. Ze behandelt ook public relations-inspanningen, produceert promotiemateriaal en marketingstrategieën om het bereik van het ensemble binnen de klassieke muziekgemeenschap te vergroten.

In 2021 beheerde ze het multimediaproject “Reflections: Lines of Fate” met steun van het Oekraïense Culturele Fonds, dat brede bijval kreeg. Te midden van de invasie van Oekraïne in 2022 coördineerde ze een reeks concerten voor Lyatoshynsky Trio in Litouwen, Oostenrijk en Frankrijk, waar het ensemble uitsluitend Oekraïense composities uitvoerde en culturele uitwisseling en veerkracht door middel van muziek bevorderde. Haar toewijding aan het internationaal promoten van Oekraïense muzikanten heeft haar gepositioneerd als een gerespecteerde figuur in culturele belangenbehartiging en artiestenmanagement. Momenteel is ze subsidiemanager bij het Nationaal Academisch Opera- en Ballettheater van Kharkiv, vernoemd naar Mykola Lysenko, en ondersteunt ze de culturele projecten van het theater via strategische financieringsinitiatieven.